Symbio

VOEDINGSVOORSCHRIFT tijdens SYMBIONTENTHERAPIE

Eet in rust, goed kauwen, niet teveel drinken bij de maaltijd i.v.m. onvoldoende voorvertering door verdund speeksel en maagsap waardoor gisting en rotting kan ontstaan. Volg een algemeen gezond voedings patroon: gevarieerd, niet te overmatig, niet teveel eiwitten (liefst plantaardig), niet te vetrijk (liefst plantaardig, onverzadigd), geen grote porties geraffineerde koolhydraten want deze doen het gehalte aan essentiële nutriënten sterk verminderen, voldoende plantaardige vezels in de vorm van rauwkost en volkoren producten.

Niet teveel en te lang groente koken, een deel ervan als rauwkost gebruiken voor de maaltijd. Gebruik fruit voor de maaltijd. Met citrusfruit voorzichtig zijn want de daarin aanwezige zuren kunnen tot darmstoornissen leiden, onrijp fruit vermijden.
Liever geen nicotine, alcohol, koffie, cacao, thee, suiker, scherpe specerijen en prikkelende stoffen.

Vermijd m.n. kleur-, geur-, en smaakstoffen, conserveringsmiddelen (beschadigen de vitamine-produktie van de darmflora), nitraten, zware metalen, antibiotica (varkensvlees), contaminanten.
Liever biologisch dynamische producten (kunstmest kan E. Coli en S. Faecalis ernstig benadelen en zo kunnen antagonistische hoogwaardige Colibacteriën ontbreken waardoor ziekte ontstaat). De grond is zo min mogelijk bewerkt, zodat bodemflora en fauna niet verstoord raken.

GEBRUIK VOEDINGSMIDDELEN DIE RIJK ZIJN AAN FYSIOLOGISCHE DARMBACTERIËN:
Melkzuur producten als Biogarde (stand, roer, drink), Dickmilch, bioghurt, echte karnemelk (bevat de rechts draaiend-melkzuur-producerende Streptococcen Lactis, Cremoris en Diacetylactis, maar het is nog onbekend of het gaat om fysiologische DARMBACTERIËN).

MELKZUUR PRODUCTEN HEBBEN EEN ALGEMEEN GEZONDHEIDSBEVORDEREND ASPECT I.V.M.:
– Zure karakter (het melkeiwit is al afgebroken tot kleinere peptiden en aminozuren waardoor vertering en opname vlotter verlopen).
– Hoog gehalte aan calcium e.a. mineralen (andere melk en melkprodukten zijn ook rijk aan calcium).
– Bevatten vitamines (iets minder dan in melk- en melkprodukten, echter L.B. produceren foliumzuur).
– Bevatten hoogwaardige eiwitten.
– Lactose is 2-4 maal beter verteerbaar dan uit melk.
– DARMBACTERIËN stimuleren het immuunsysteem

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>