Boekweit

Boekweit kan je goed als alternatief voor tarwe gebruiken. Als meel wordt het van oorsprong gebruikt in pannenkoeken, maar ook in andere baksels (gecombineerd met iets anders) werkt het goed. Een nacht geweekt zijn de driehoekige korrels een heerlijk ontbijt met wat kokosmelk en fruit. Boekweit is een goede bron van mangaan en antioxidanten die tegen vrije radicalen beschermen. Boekweit bevat meer eiwit dan tarwe en heeft een lagere glykemische index van 44. Het eiwit is van hoge kwaliteit met alle essentiele aminozuren. Met name het aminozuur lysine is waardevol, omdat dat weinig voorkomt in andere granen of groenten en goed is voor de celgroei. Boekweit wordt vooral geroemd vanwege het hoge gehalte aan nitrilosides, die een kankerremmende wSchermafbeelding 2014-06-29 om 23.53.03erking hebben.  Uit onderzoek blijkt verder dat boekweit weinig effect op bloedsuikerspiegel heeft door chiro-inositol (Bron: Boekweit wordt vooral geroemd vanwege het hoge gehalte aan nitrilosides, die een kankerremmende werking hebben. Uit onderzoek blijkt verder dat boekweit weinig effect op bloedsuikerspiegel heeft door chiro-inositol (Bron: World Healthiest Foods).World Healthiest Foods).

 

This entry was posted in Boekweit. Bookmark the permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>